Dowiedz się więcej o nas, jak i o tym jak poprawić wyniki Twojego sklepu internetowego.

Jaki but jest, każdy widzi… ale czy na pewno?


16-01-2015

Nowości


W ścisłej trójce najdynamiczniej rozwijających się branż w polskim e-commerce znajduje się odzież i obuwie (raport eHandel Polska 2012). Według różnych szacunków w Polsce funkcjonuje już ponad 1,3 tys. sklepów internetowych specjalizujących się w tym asortymencie. Uważa się, że ta kategoria odnotowuje kilkunastoprocentowy wzrost rok do roku. Sprzedaż obuwia w polskiej sieci staje się więc coraz bardziej wymagającym zadaniem.

promocja estilon animacje fotografia produktowa -20%
O procesach sprzedaży w e-commerce napisano już setki tekstów. Nawet początkujący właściciel sklepu, wie że to wypadkowa wielu czynników. Cena, darmowa dostawa, pozytywne opinie w sieci, rabaty, obsługa klienta… Oczywiście! Każdy z tych elementów zachęca Klienta do zakupów w Twoim e-sklepie. Ale czy zastanowiłeś się co Klient widzi, gdy już pojawi się w Twoim sklepie? Myślisz pewnie: „Jak to co. Buty widzi. Jaki but jest, każdy widzi, prawda?”.

Klienci kupują oczami, a jeden obraz dobrej jakości jest wart więcej niż tysiąc słów. Ten banał jest w e-handlu prawdą objawioną. Okazuje się, że w świecie handlu online konsumenci widzą produkty w sposób, który im narzucamy. Oglądają packshoty czyli zdjęcia produktów, które mogą być nieostre, mogą niedokładnie odzwierciedlać kolory lub może być ich za mało….

 

Czy klient wchodzi do sklepu stacjonarnego, którego witryna jest cała zakurzona? Oczywiście, że nie! Zatem jeżeli wizualizacje w Twoim e-sklepie z obuwiem są słabej jakości, nie licz na sukces sprzedażowy. Wizualna forma prezentacji asortymentu w sklepach internetowych ma ogromne znaczenie dla powodzenia procesu sprzedaży. Klientom należy stworzyć warunki maksymalnie zbliżone do tych panujących offline. Kilka, mało wyrazistych packshotów buta to naprawdę za mało, aby przekonać klienta do zakupów w Twoim e-sklepie. Szczególnie, gdy mówimy o budżecie rzędu kilkuset złotych za parę. Klienci chcą zobaczyć produkt z każdej strony, uchwycić fakturę materiału, poznać jego realny kolor. Ile razy musiałeś wymienić produkt lub zwrócić pieniądze klientowi, ponieważ kupione przez niego obuwie nie zgadzało się z produktem na zdjęciu? Czy policzyłeś ile straciłeś na tej transakcji - koszty wysyłki, czas pracy, negatywna opinia, która pozostała w umyśle klienta i którą się podzielił z innymi internautami?

Praktyka pokazuje, że rodzimy rynek obuwniczy idzie z duchem czasu. Oprócz standardowych packshotów, e-sklepy coraz chętniej korzystają z animacji 360 stopni i 3D. Dzięki interaktywnym rozwiązaniom Klienci mogą obejrzeć obuwie z każdej strony i poczuć się jak w stacjonarnym sklepie. Jednak decydując się na takie rozwiązania warto zwrócić uwagę na kilka technicznych aspektów. Animacje nie mogą być zbyt ciężkie – długi czas ładowania się prezentacji może zachęcić klienta do porzucenia produktu (a duża liczba takich animacji może znacząco obciążyć cały serwis). Wdrożone rozwiązania powinny być więc z najwyżej półki, aby nowoczesne sposób prezentacji butów nie przerodził się w kulę u nogi Waszego e-sklepu.  

Pamiętaj, że profesjonalne wizualizacje obuwia budują zaufanie do Twojego e-sklepu w umyśle konsumenta. Im więcej zdjęć zaprezentujesz, tym większa szansa że zdecyduje się na zakupy u Ciebie. A jeżeli dziś nie sfinalizuje zakupów, to zapamięta sklep i wróci do Ciebie w przyszłości lub poleci go znajomym.

A teraz wejdź do swojego e-sklepu. Jeżeli uważasz, że możesz jeszcze lepiej zaprezentować swój obuwniczy asortyment, zrób to!  Chętnie pomożemy Ci przygotować wysokiej jakości e-wizualizacje.

Zapraszamy do testowania usług Estilon! Wystarczy, że wyślesz do nas kilka par obuwia. Za darmo przygotujemy zdjęcia i animacje przesłanych do nas produktów. Sam ocenisz czy odpowiada Ci nasza jakość i obsługa klienta. A na deser promocja… Dla klientów z branży obuwniczej, którzy złożą zamówienie do końca kwietnia 2015 r. każdy pakiet wizualizacji 20% taniej.

Napisz lub zadzwoń do nas! 

Do góry